Výsledky vyhledávání v sekci: Články na dotaz nákladní auto

Obecné tipy pro Tuning vozidla

access_time27. říjen 2018personRedakce

Auto je pro některé lidi jen nástroj pro přemístění se z bodu A do bodu B, pro druhé je to však víc, tito lidé se o své vozy starají a do svých vozů investují mnohdy nemalé částky, někteří své vozy "Tuní", což je vlastně zlepšení původní tovární verze a to jak výkonem tak vzhledem.Jaký spojler?Spoiler je jednou ze základních součástí, které má každé vytuněné vozidlo. Mnoho lidí, kteří si spojler do svého auta pořídí, přikládá větší pozornost tomu, že auto vypadá dobře, než nějaké konkrétní funkci (například zlepšení aerodynamických vlastností). V závodních automobilech je spojler instalován proto, aby tlačit auto na silnici, zejména v ostrých zatáčkách. Zjednodušeně lze předpokládat, že se jedná o obrácené křídlo letadla, které vytváří přítlak a tak vozidlo přitláčí na silnici.Okenní fólieOkenní fólie stejně, jako spoilery, jsou klasiky optického ladění. Pokud uvažujete o lepení samolepicí fólie na okna je třeba mít na paměti, aby splňovaly požadavky na přenos světla. Fóĺie nemůže být příliš tmavá, protože zejména ve tmě omezuje viditelnost. Pokud vás policie zastaví a auto zkontroluje a zjistí, že okna jsou příliš tmavá, hrozí vám pokuta za nedodržení zákonem stanovených limitů až do výše 5.000 Kč. V některých případech může být vozidlo vyhodnoceno jako nezpůsobilé k provozu na komunikaci a další jízda zakázána.Jaké jsou teda limity pro fólie podle současných zákonů?propustnost předních bočních skel (výhled řidiče) – min. 70 %,propustnost čelního skla – min. 75 %,u zadního skla nesmí folie zakrývat třetí brzdovou svítilnu,ostatní skla nejsou limitována. ALU kolaNákup hliníkových ráfků je také způsob, jak zvýšit atraktivitu vašeho vozu. Kola z lehké slitiny vypadají nejen dobře, ale také zlepšují dynamiku jízdy a snižují spotřebu paliva. Jsou mnohem lehčí než ráfky vyrobené z oceli. Při rozhodování o změně ocelových kol na hliníková kola by jste měly vybírat pouze ráfky ze spolehlivého zdroje. Jedná se o část vozidla, která významně ovlivňuje jeho bezpečnost. Nejlepším řešením je koupit nové ráfky u některého specializovaného prodejce.Dodatečné osvětleníSvětelné efekty při řízení jsou skvělým způsobem, jak přitáhnout pozornost. Osvětlené prahy dveří, LED kabely LED a žhnoucí ráfky zvyšují viditelnost vozidla na silnici. Při zdobení auta tímto způsobem to prosím nepřehánějte, jinak bude vaše vozidlo vypadat jako vánoční stromeček. Prahy a nízký nárazníkPokud si na vozidlo pořídíte nižší prahy, bude vaše vozidlo ihned vypadat sportovněji. Při provádění těchto tuningových úprav nezapomeňte, že prahy a nárazník nesmí být až moc nízko, silnice v ČR nepatří mezi nejrovnější a proto by se mohlo stát, že se zkrátka někam vůbec nedostanete a neustále vám hrozí nebezpečí, že prahy a nebo spojler při jízdě poškodíte a nebo ztratíte, to ani nemluvíme o všude přítomných retardérech, kterým se zkrátka budete muset vyhýbat jako čert kříži. Malé snížení prahů neuškodí a dodá sportovní vzhled, nadměrné snížení vám však zcela určitě bude komplikovat život.

folder_openPřiřazené štítky

Jak na správný výběr pneumatik?

access_time10. November 2019personZdenek Slavik

V tomto případě platí, čím obecnější otázka, tím složitější odpověď. Jedno je ale jisté. Motor není to, co vás drží na silnici! A právě tímto mottem by měl každý senior řídit při výběru pneumatik na svůj vůz.Každý z nás totiž od pneumatik na svém voze očekává něco jiného. Někomu stačí, když ho dovezou do 5 km vzdáleného zaměstnání, přičemž se jeho cesta vine silnicí III. třídy, kde je optimální rychlost 70 km/h. Nikam jinam nejezdí, až na občasný nákup do nedalekého supermarketu. Naproti tomu zde máme obchodního cestujícího, který se svým autem „nalítá“ měsíčně i několik tisíc kilometrů a je stále v časové tísni. Je tedy pravděpodobné, že se pohybuje po silnicích na hranici maximální povolené rychlosti (případně i vyšší) a to za každého počasí. Samostatnou kapitolou jsou automobilový nadšenci, kteří od svých pneumatik požadují maximální možné výkony.V prvním případě si majitel auta může bez obav vybrat levné pneu od výrobců Sava, Firestone, Debica. Obchodní cestující by se už ale měl zaměřit na pneumatiky s lepšími vlastnostmi při vyšších rychlostech. Určitě by se mělo jednat o pneumatiky s dobrými vlastnostmi na mokré vozovce, především s nadprůměrnou ochranou proti aquaplaningu. Další preferovanou vlastností by určitě měl být nízký valivý odpor (snížení spotřeby) a míra opotřebení (kilometrový náběh). Těchto pár vlastností dohromady není pro výrobce pneumatik nikterak jednoduché skloubit dohromady. Zde se nabízí renomovaní výrobci Continental, Dunlop, Pirelli, Michelin, Goodyear a další, kteří toto zvládají.Posledním, koho jsme v předchozím odstavci uvedli, jsou automobilový nadšenci. Pro tyto řidiče nehraje podstatnou roli výdrž pneumatik, nýbrž jejich vlastnosti. Pro ně nabízí renomovaní výrobci speciální typy pneumatik s měkčí a sportovnější směsí. (Michelin Pilot Sport Cup+, Dunlop SP Maxx Race, Pirelli PZero Corsa, Bridgestone RE070R)Je tedy zcela na vás, do jaké skupiny řidičů patříte a jaké pneumatiky si na svůj vůz vyberete. Pokud zvolíte levné pneu, musíte počítat s určitými kompromisy v oblasti výkonů ve vyšších rychlostech a extrémních situacích. Ve střední cenové třídě je výběr opravdu velký. Některé dezény pneumatik jsou preferovány na suchý povrch, některé zase vynikají na mokru. Vybrat přesně vhodnou pneumatiku je tak trochu boj s větrnými mlýny, ale v této třídě už nenarazíte na „špatný kus“. 90% řidičů budou vyhovovat a rozdíly poznají jen ti velmi zkušení. Proto je dobré se před koupí konkrétního typu pneumatik poohlédnout, jak si třeba stojí v testech renomovaných institucí jako je ADAC, ÖAMTC, nebo německých motoristických časopisech AutoBild, AutoBild SportsCars, Auto Zeitung.Důležitým faktorem je rovněž správný výběr rozměru pneumatik. Na autě by měl být namontován pouze rozměr, který je zapsán v TP. Pokud chcete zvolit jiný, musíte si zjistit, zda je Vámi zvolený rozměr na vaše auto schválen. Toto se v drtivě většině týká úpravců vozů, kteří s rozměry pneumatik rádi experimentují. Nápomocny v tomto ohledu mohou být různé konfigurátory kol, kde jsou většinou uvedeny alternativní rozměry ráfků a pneumatik schválených pro konkrétní vůz. Na škodu rozhodně není ani technický rádce, kde se dozvíte vše potřebné. Pokud si tedy vyberete jiný rozměr kol a pneumatik, než je uveden ve vašem TP, prodejce vám vystaví dokument „prohlášení autorizovaného dovozce“, kde stojí, že nový typ kola je homologovaný pro váš vůz. Díky němu můžete po příslušných státních institucích požadovat zapsání alternativního rozměru kol do vašeho TP.Od listopadu 2012 je povinností při prodeji pneumatik vydávat jejich štítky, na kterých jsou uvedeny základní vlastnosti dané pneumatiky. Mají tak alespoň určitou základní vypovídající hodnotu o vlastnostech pneumatiky. (valivý odpor, brzdná dráha na mokru a vnější hluk)Samostatnou kapitolou jsou „no name“ pneumatiky čínské produkce. Většinou se jedná o nepovedené kopie pneumatik renomovaných výrobců, které v nejlepším případě mají společný pouze tvar vzorku pneumatik. Složení směsi je úplně někde jinde. Tyto pneumatiky ve všech testech institucí ADAC a ÖAMTC zcela propadly a to především při testech na mokré vozovce! Těmto pneumatikám se vyhněte obloukem, protože jsou vyloženě nebezpečné. I při porovnání s cenově dostupnou pneumatikou Barum Bravuris 2 je brzdná dráha těchto pneumatik v průměru ze 100 km/h na suchu delší o 5 metrů (tedy o délku auta) a na mokru dokonce skoro 20 metrů (čtyřnásobek délky auta), což už je alarmující.Tato trojice pneumatik dopadla ve všech testech vždy nejhůře!Rockstone Radial F105Sunny SN3800Wanli S-1063Vše, co jste se zatím dozvěděli, platí i v případě zimních pneumatik. Ovšem dvojnásobně. Zimní období je pro řidiče mnohem zrádnější, než to letní. Na toto je myšleno i legislativou. Tedy povinností mít nazuté zimní pneumatiky při souvislé vrstvě sněhu, nebo kdy se tato skutečnost dá očekávat. A to do 1.11. do 30.4. daného roku. Přičemž vzorek musí mít minimálně 4 mm. Zimní pneu jsou tak na výběr mnohem náročnější. Zde jsou nejdůležitějšími faktory trakce na sněhu, brzdná dráha na sněhu a mokru a odolnost proti aquaplaningu. Podle těchto kritérií by se měla vybírat správná zimní pneu. A je zcela jedno, zda dáte přednost pneumatice výrobcem situované na sníh (Dunlop SP Winter Sport 4D), nebo častou evropskou břečku (Goodyear UG-8). Záleží vždy, s jakými podmínkami se v zimě nejvíce setkáváte. Díky zvýšeným nárokům na zimní pneu se tak projevuje větší rozdíl ve schopnostech pneumatik střední třídy a levných pneumatik, které ztrácejí přeci jen o trochu více, než v letním segmentu.Zimní pneu mají svá specifika. Díky odlišnému vzorku a směsi je nutné počítat se zvýšenou spotřebou a hlučností, stejně tak i se sníženou výdrží oproti letním pneumatikám.Ať už si vyberete jakoukoliv pneumatiku, přejeme vám mnoho kilometrů bez nehod a komplikací. život 

folder_openPřiřazené štítky

Výsledky vyhledávání v sekci: Zajímavosti na dotaz nákladní auto

Driftovací náklaďák, který má 900 koní může legálně jezdit v Austrálii

access_time22. march 2019personRedakce

Tento náklaďák postavil Michael Lake z Truckin Stainless z Brisbane v Austrálii, v jeho garáži mu sestavení tohohle náklaďáku zabralo přes 7 let.A to asi nejdivnější na tomhle nákladním autě je to, že může zcela legálně jezdit po silnicích.Podívejte se na video.

folder_openPřiřazené štítky

Výsledky vyhledávání v sekci: Recenze na dotaz nákladní auto

Ferrari SP38 - jediné na světě

access_time27. říjen 2018personRedakce

Ferrari SP38 - jediné na světě, kterou si objednal "jeden z nejvěrnějších zákazníků Ferrari". Auto bylo oficiálně předáno v hotelu Concorso d'Eleganza Villa d'Este.Ferrari SP38 je založen na modelu Ferrari 488 GTB, je pohgáněno 3,9-litrovým turbodieselem V8 o výkonu standardních 670 koní. Ferrari SP38 je popisován jako "krásné auto, které odráží krásu a inovace silničních vozů Ferrari."

folder_openPřiřazené štítky

BMW M6 G-Power

access_time27. říjen 2018personRedakce

G-Power vytvořil tuningový balíček pro generaci BMW M6 E6. Toto auto patří zákazníkovi ze Spojených arabských emirátů.BMW M6 je poháněno 5-ti litrovým motorem V10, který má v sériové verzi více než 500 koní a točivý moment 520 Nm. V dílně G-Power namontovali dva kompresory a výfukový systém z titanu. Výkon motoru se zvýšil na 1001 koňských sil. Krouticí moment je 900 Nm. Zrychlení z 0 na 100 km / h trvá 4,3 sekundy. Za 9 vteřin dosahuje rychlostí 200 km/h a za 21,5 sekundy na 300 km / h. Maximální rychlost je 370 km / h. 

folder_openPřiřazené štítky

Arrinera Hussarya EV - elektrický supersport

access_time03. únor 2019personRedakce

Tato kára má zrychlit z 0 na 100 km/h za 2 sekundy a dojezd má mít až 450 km. Auto je vybaveno čtyřmi elektromotory, umístěnými vedle každého kola. Celkový výkon tohoto fára je 1609 koní. Společnost Arrinera chce získat finanční prostředky na projekt vydáním vlastní kryptografické měny. Bude Electric Arrinera sportovní verzí konkurující Tesle?

folder_openPřiřazené štítky

Lamborghini Aventador LP720-4 je neskutečné dělo

access_time08. únor 2019personRedakce

Lamborghini Aventador LP720-4 je neskutečné dělo, podívejte se na video zachycující oheň z jeho výfukového potrubí, kdo by tohle auto nechtěl mít doma že?

folder_openPřiřazené štítky